Digital Special Collection Portal

Ilustrasi Buku Kanak – Kanak Berdasarkan Modul Pendidikan Surah Luqman Ayat 13 -19


Citation

Nurmalina Hashim (2021) Ilustrasi Buku Kanak – Kanak Berdasarkan Modul Pendidikan Surah Luqman Ayat 13 -19. Final Year Project thesis, Universiti Malaysia Kelantan (UMK). (Submitted)

Abstract

Projek penyelidikan ini merupakan satu kajian tentang penghasilan sebuah buku ilustrasi yang berkaitan dengan Pendidikan surah Luqman dimana seorang bapa yang bijaksana dalam mendidik atau nasihati anaknya. Projek penyelidikan nasihat Luqman al-Hakim ini dikaji berdasarkan 3 objektif kajian iaitu mengenalpasti tahap pemahaman kanak – kanak dalam memahami Al -Quran terutama bagi surah Luqman dan menentukan kesesuaian ilustrasi dalam modul Pendidikan surah Luqman dan. Objektif yang selanjutnya adalah menghasilkan buku kanak- kanak bagi modul Pendidikan surah Luqman agar dapat menyampaikan nasihat atau pesanan tersebut yang lebih menarik serta menyampaikan dakwah. Selain daripada itu, dalam laporan ini juga mengandungi bab yang merupakan pengenalan kepada kajian, kajian literasi, metodologi, dan kesimpulan kepada keseluruhan projek penyelidikan ini.
Kata kunci: buku ilutrasi, surah luqman, nasihat luqman.

Download File / URL

[thumbnail of NURMALINA HASHIM - C17A0264.pdf] Text
NURMALINA HASHIM - C17A0264.pdf

Download (6MB)

Additional Metadata

Item Type: Undergraduate Final Project Report
Collection Type: Final Year Project
Date: 2021
Number of Pages: 68
Supervisor: Cik Izati Nabila binti Marzuki
Programme: Ijazah Sarjana Muda Teknologi Kreatif
Institution: Universiti Malaysia Kelantan (UMK)
Faculty/Centre/Office: Faculty of Creative Technology and Heritage
URI: http://discol.umk.edu.my/id/eprint/4021
Statistic Details: View Download Statistic

Edit Record (Admin Only)

View Item View Item

The Office of Library and Knowledge Management, Universiti Malaysia Kelantan, 16300 Bachok, Kelantan.
Digital Special Collection (UMK Repository) supports OAI 2.0 with a base URL of http://discol.umk.edu.my/cgi/oai2