Digital Special Collection Portal

Satu Kajian Kes Terhadap Penjenamaan Semula Reka Bentuk Identiti Korporat Bagi Syarikat Payangs Ecommerce Global Di Kuala Terengganu


Citation

Mohamad Mahdie Azriel Junaidi (2021) Satu Kajian Kes Terhadap Penjenamaan Semula Reka Bentuk Identiti Korporat Bagi Syarikat Payangs Ecommerce Global Di Kuala Terengganu. Final Year Project thesis, Universiti Malaysia Kelantan (UMK).

Abstract

PENGENALAN
Identiti korporat adalah rekaan yang melambangkan imej dan identiti sesebuah organisasi atau syarikat. Menurut Balmer (1995), identiti korporat adalah “Pesona” sesebuah syarikat yang rekaannya selaras dan memudahkan syarikat tersebut mencapai objektif perniagaanya. Menurut beliau lagi identiti korporat wujud apabila pemilik sesebuah organisasi itu mempunyai prinsip organisasi yang ditunjukkan dengan jelas tentang budaya identiti korporat iaitu mempunyai personaliti tersendiri untuk mencapai objektif syarikat mereka. Bernstein (1984), mendefinisikan identiti korporat sebagai jumlah keseluruhan tindakan yang dipilih oleh syarikat untuk dikenali oleh semua orang awam. Olins (1989), pula menambah, identiti korporat melibatkan disiplin yang luas meliputi pengurusan,komunikasi dan perlakuan.

Download File / URL

[thumbnail of MOHAMAD MAHDIE AZRIEL BIN JUNAIDI.pdf] Text
MOHAMAD MAHDIE AZRIEL BIN JUNAIDI.pdf

Download (2MB)

Additional Metadata

Item Type: Undergraduate Final Project Report
Collection Type: Final Year Project
Date: 2021
Number of Pages: 73
Programme: Ijazah Sarjana Muda Teknologi Kreatif
Institution: Universiti Malaysia Kelantan (UMK)
Faculty/Centre/Office: Faculty of Creative Technology and Heritage
URI: http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3933
Statistic Details: View Download Statistic

Edit Record (Admin Only)

View Item View Item

The Office of Library and Knowledge Management, Universiti Malaysia Kelantan, 16300 Bachok, Kelantan.
Digital Special Collection (UMK Repository) supports OAI 2.0 with a base URL of http://discol.umk.edu.my/cgi/oai2